A standard-ek alkalmazása a napi munkában

Egy egyszerű példán keresztül bemutatva látni fogjuk részleteiben is, miként működik ez a gyakorlatban. Tételezzük fel, hogy a szálláshely többféle szobatípust alakít ki annak érdekében, hogy a differenciált igényeknek meg tudjon felelni: egyágyas szoba, kétágyas szoba, pótágyazható szoba, superior szoba, lakosztály, apartmann. Azon túl, hogy belsőépítészetileg megtervezték és kialakították a szoba stílusát, színvilágát, a berendezések jellegét, valamint a férőhelyek számát, meghatározásra kerül valamennyi tárgy elhelyezése, elrendezése.

Az osztályba sorolási rendelet részletesen tartalmazza, hogy a férőhelyek számához illeszkedve hány és milyen egyéb feltételnek kell megfelelnie egy vendégszobának. A többi feltételrendszert a szálláshely határozza meg, melynek alapján a mindennapos üzemelés történik. Belépve a szobába az előtérbe jutunk, ott találkozunk bútorral, egyéb kiegészítőkkel pl. tükör, polc stb., illetve onnan nyílnak a további helyiségek, vagy egy részük. Az, hogy az előszobai szekrényben történetesen hány vállfa, akasztó és egyéb minden található (cipőtisztító felszerelés, ruhazsák, varrókészlet stb.) a standard-ek rögzítik és azt is, miként kerülnek ott elhelyezésre (alsó – felső polc, akasztó, tartórúd stb.).



Gyakran a fürdőszobába kerül a legtöbb bekészítés: szappan, sampon, tusfürdő, testápoló, arclemosó, fültisztító pálcika és egyéb kozmetikai szer, textíliák, mint például kéztörlő, törülköző, fürdőlepedő, kádkilépő, fürdőköntös stb. továbbá egyéb kiegészítők, mint egészségügyi tasak, zuhanysapka, papír zsebkendő és sok más egyéb.

Ezeket meghatározott rend szerint és helyre fogjuk elrendezni, minden alkalommal ugyanúgy. Ha a standard-ek szerint állapot a kéztörlők helyét a mosdókagyló melletti akasztón, a fürdőlepedőt a törülközőszárítós radiátoron félbe hajtva határozza meg, akkor mindenhol ezt a rendet kell alkalmazni. Ennek eredményeként kialakul egy harmonikus, áttekinthető és rendezett állapot, mely a helyiségbe betekintve már eleve azt sugallja, hogy ott igényes rend uralkodik. Ez szolgáltatási színvonalbeli kérdés. Továbbmenve a vendégszoba más helyiségeibe ugyanezt a szisztémát követjük. Mindennek megvan a kialakított helye és formája, ezek fenntartása napi feladat. A vendégek nem csupán megszokják, de legtöbbször el is várják a megszokott állapotot, amelyet úgy élnek meg, mint kötelezettség a szálláshely részéről. A mindennapok során előfordul, hogy bizonyos alkalmakkor változtatunk a rendszeren. Ilyen, amikor tavasszal a közösségi terekbe friss, idényjellegű virágokat helyezünk el. A tavasz elteltével a virágok elmaradnak, a vendégek pedig hangot adnak hiányérzetüknek: hová lettek a szép virágok? Ők ezt úgy élik meg, hogy csökkent a szolgáltatási színvonal, pedig nem feltétlenül erről van szó, csupán volt valami, amit változtattunk, de nem állandósítottunk. A pluszt mindig szívesen és örömmel fogadják, sőt gyakran természetesnek veszik.

A standerd-ek részét képezi, ugyanakkor nem látványos elemek, hogy például milyen tisztító-, fertőtlenítő- illatosító és egyéb szereket használunk a munkánk során. Minél precízebben dolgozzuk ki a rendszert, annál jobban fog működni és sokkal könnyebb lesz az ellenőrzés.