Mosatási jegyzék

A vendég ruháinak mosatása saját mosoda, vagy külső szolgáltató bevonásával történhet, de gyakori, hogy mosoda híján az emeleti munkatársak végzik ezt a szolgáltatást. A pontos dokumentáció ez esetben is alapvető követelmény, melyhez formanyomtatványt használunk. Az űrlapon tételesen és darabszám szerint jelöljük be a ruhaneműket, természetesen a szolgáltatás áraival együtt. A jegyzék legalább kétpéldányos, egyik példány marad a vendégnél, a másik pedig a mosodához, vagy a mosást végző munkatárshoz kerül. A mosatás tartalmazza a vasalás költségeit is.

Amikor viszont a vendég csak vasalást kér, arra az esetre az üzletvezető szabja meg az árakat.




            Amikor egy kisebb szálláshely szolgáltató üzletről beszélünk, számos munkaterületen tapasztalhatjuk, hogy összevonnak munkaköröket. Ennek oka egyrészt gazdasági természetű, másrészt bizonyos feladatok nem töltenék ki egy fő állású munkatársa napi munkaidejét, ezért a célszerűség azt diktálja, hogy munkatársaink jelentős része egyidejűleg több részfeladatot is ellát. Az emeleti részlegen gyakran a szobaasszonyra bízzák a szükséges anyagok (tisztítószerek, egyéb bekészítendők stb.) összeírását, megrendelését, az áru beérkezésekor annak átvételét, elraktározását és minden ehhez kapcsolódó teendőt.



            Valamennyi üzletben kialakítják a belső bizonylati rendet formailag és tartalmilag egyaránt, a napi munka során használatos dokumentumokat ennek megfelelően kezeljük. A bizonylatok egy része a munkaterületen marad, másik része átadásra kerül a gazdasági részlegre, ahol megtörténik a további feldolgozásuk, illetve az ellenőrzések alkalmával ezek képezik majd az alapdokumentációt. A bizonylatok tárolása zárható, biztonságos helyen történjen, nincs ez másként az elektronikus rendszerek esetében sem. Gondoskodni kell arról, hogy illetéktelenek ne férhessenek hozzá, továbbá a jogszabályokban előírt ideig való megőrzéséről.