Mosatási jegyzék
A
vendég ruháinak mosatása saját
mosoda, vagy külső szolgáltató bevonásával történhet, de gyakori, hogy mosoda
híján az emeleti munkatársak végzik ezt a szolgáltatást. A pontos dokumentáció
ez esetben is alapvető követelmény, melyhez formanyomtatványt használunk. Az
űrlapon tételesen és darabszám szerint jelöljük be a ruhaneműket, természetesen
a szolgáltatás áraival együtt. A jegyzék legalább kétpéldányos, egyik példány
marad a vendégnél, a másik pedig a mosodához, vagy a mosást végző munkatárshoz
kerül. A mosatás tartalmazza a vasalás költségeit is.
Amikor
viszont a vendég csak vasalást kér, arra az esetre az üzletvezető szabja meg az
árakat.
Amikor egy kisebb szálláshely
szolgáltató üzletről beszélünk, számos munkaterületen tapasztalhatjuk, hogy összevonnak
munkaköröket. Ennek oka egyrészt gazdasági természetű, másrészt bizonyos
feladatok nem töltenék ki egy fő állású munkatársa napi munkaidejét, ezért a
célszerűség azt diktálja, hogy munkatársaink jelentős része egyidejűleg több
részfeladatot is ellát. Az emeleti részlegen gyakran a szobaasszonyra bízzák a
szükséges anyagok (tisztítószerek, egyéb bekészítendők stb.) összeírását,
megrendelését, az áru beérkezésekor annak átvételét, elraktározását és minden
ehhez kapcsolódó teendőt.
Valamennyi üzletben kialakítják a
belső bizonylati rendet formailag és tartalmilag egyaránt, a napi munka során
használatos dokumentumokat ennek megfelelően kezeljük. A bizonylatok egy része
a munkaterületen marad, másik része átadásra kerül a gazdasági részlegre, ahol megtörténik
a további feldolgozásuk, illetve az ellenőrzések alkalmával ezek képezik majd az
alapdokumentációt. A bizonylatok tárolása zárható, biztonságos helyen
történjen, nincs ez másként az elektronikus rendszerek esetében sem.
Gondoskodni kell arról, hogy illetéktelenek ne férhessenek hozzá, továbbá a
jogszabályokban előírt ideig való megőrzéséről.