Ellenőrző kérdések/feladatok
Mi a teendő akkor, ha egy eszköz, vagy használati tárgy tönkremegy?
Milyen elvek szerint végezzük a selejtezést?
Mi a teendő a leselejtezett tárgyakkal, eszközökkel?
Milyen dolgokat leltározunk egy üzletben?
A leltárt letár ívre, vagy
erre a célra rendszeresített nyomtatványra, elektronikus felületre vesszük fel,
illetve rögzítjük.
| |
Az erre a célra rendszereített A/4-es négyzethálós füzet.
| |
Az igazgató által hitelesített bármilyen füzet.
| |
Hogyan zajlik a leltározás menete?
minden gazdasági év
végén
| |
amikor a szobasszony elrendeli | |
anyagi felelősök körében
történt változás esetén
| |
átadás - átvételkor
| |
és egyéb pl. rendkívüli
események bekövetkeztekor (tűz, egyéb káresemény, mint betörés, beázás stb.)
| |
ellenőrzés alkalmával
| |
a vendég kérésére | |
Hogyan történik az árurendelés?
szállítólevél
| |
számla
| |
átvételi elismervény
| |
rakrári bevételi bizonylat
| |
csekk | |
Reggel, műszakkezdéskor milyen dokumentumok alapján lát hozzá a szálláshely takarító a munkavégzéshez?
Ismertesse a délutános szobaasszony adminisztrációs feladatait a műszak alatt!
A szálláshely takarító munkatárs egyik legfontosabb feladata, egyben munkaidejének legnagyobb részét kitevő része a vendégszobák takarítása, rendbe tétele. Hogyan adminisztrálja ezen munka elvégzését?
Sorolja fel, milyen információkat rögzít a vendégszobák takarítása alkalmával, a szálláshely erre a célra kialakított dokumentumán!
Mutassa be, mi a talált tárgy fogalma, hogyan adminisztráljuk az ilyen eseteket!
Adminisztrációs szempontból miként kezeljük a vendég olyan igényét, amikor szeretné a személyes ruháit a szálláshellyel kimosatni, vagy tisztíttatni?
Az üzlet működéséhez egy szálláshely esetében nagyon sok eszköz szükséges.
Az eszközök egy része olyan, amelyek könnyen elhasználódhatnak, például textíliák, poharak stb.
Hogyan tartjuk nyilván ezen eszközöket, mit teszünk, ha változás történik azok állapotában?
Milyen dokumentumát ismeri a leltárnak, mit tud róla?
Hogyan csökkenthető a leltárkészlet az eszközök tekintetében és milyen bizonylatolási előírás vonatkozik erre?
Melyek a panaszkezelés adminisztratív formái?