Ellenőrző kérdések/feladatok
Milyen előkészületek szükségesek a napi munka megkezdéséhez?
Minden esetben úgy
végezzük a munkánkat, hogy először felmérjük a feladatot, végig gondoljuk
milyen eszközökre lesz szükségünk és nem feledkezünk el arról sem, hogy a saját
testi épségünk megóvása érdekében milyen védőfelszerelést (kesztyű, sapka,
csúszásmentes cipő, szájmaszk stb.) használjunk.
A tervszerű
munkavégzés nem csupán hatékonyabb, de lényegesen kevesebb időbeni ráfordítást
igényel és jobb minőségi színvonalat jelent.
Ezt követően
összekészítjük az eszközöket, vételezünk tisztítószert és minden egyéb anyagot,
gondolva a megfelelő dokumentációra is.
Mire használjuk a szobaasszonyi kocsit?
A szálláshely takarító
munkatársaink munkáját nagyban megkönnyítik a szobaasszonyi kocsik. Ezek több
rekeszes, kerekeken gördülő eszközök, amelyre rá lehet pakolni textíliákat és
minden olyan dolgot, amire például a szoba takarításához szükség van: szobai
szappanok, samponok, egyéb bekészítendők (WC papír, egészségügyi tasak,
reklámtoll), nyomtatványok, de tisztítószerek, felszerelések, gépek, valamint a
kocsi két végén külön zsákokba gyűjthető a szennyes textília illetve a szemét.
Ahogy haladunk szobáról, szobára, úgy tolható mindig a kívánt helyre a kocsi,
megkímélve a folyamatos cipekedéstől a dolgozót.
Egy érdekes jelenség,
amire nem árt felhívni a figyelmet, hogy a szobák takarításakor a szobaasszonyi
kocsik a folyosókon, a vendégtérben vannak, a vendégek gyakran levesznek
egy-egy kis szappant, tollat, vagy egyebet (pl. emblémázott pohár, de még akár
törülköző is) souvenirnek. Erre gyakran akkor derül fény, amikor az utolsó
takarítandó szobákba már nem jut pl. sampon, vagy egyéb bekészítendő anyag,
pedig a műszak kezdetekor a gondnoknő pontosan kiszámolta, miből mennyire lesz
szükség aznap. Ennek megelőzésére vannak már olyan kialakítású szobaasszonyi
kocsik, amelyeknek az oldala zárt, megakadályozva ezzel a készletek
megdézsmálását! :)
Milyen szoba takarítás fajtákat ismer?
A vendégszobák
takarítása esetében 5 alapesetről beszélhetünk:
Bármilyen különösen
hangzik, az első az üres (ahol nem lakik vendég) szoba takarítása. Az ilyen
szobák esetében először is a legfontosabb, hogy minden nap menjünk be a szobába
és ellenőrizzük át alaposan, minden a helyén van e (minibár készlet, bekészítések
stb.) , minden berendezés működőképes e, nem történt valamilyen meghibásodás
(világítás, fűtés, hűtés, csapok stb.). Előfordulhat, hogy egy szoba napokig,
hetekig nem volt kiadva és egy tömítés miatt csepeg a fűtőtest. Ha ezt
huzamosabb ideig nem vesszük észre, komoly károkat szenvedhetünk el.
A szobát naponta
szellőztetjük és szükség esetén portörlést végzünk, illetve ha pl. növény van a
szobában, szükség szerint ápoljuk.
Második típus, amikor
a szobában valamilyen karbantartási munkálatot végeztek és soron
kívüli/rendkívüli takarításra van szükség. Ez lehet javítás, szőnyegpadló
tisztítás, de festés vagy bármilyen más jellegű munka. Nyilván előzetesen, a
munkálatok megkezdése előtt már összerendeztük a szobát olyan állapotba, hogy
ott a karbantartók részére megfelelő munkaterület álljon rendelkezésre.
A befejezést követően
visszaállítjuk a standard-ek szerinti állapotot és a gondnoknő ellenőrzését
követően a szoba ismét kiadható lesz.
Harmadik fajtája a
takarításnak az úgynevezett időszaki nagytakarítás.
Nagytakarítást végzünk
a vendégszobák és a szálláshely kiszolgáló helyiségeinek esetében, ha évszakok
változnak, vagy felújítás, esetleg nagyobb karbantartás történt. Ilyenkor
kimozgatjuk a helyéről a bútorokat, a mindennapos takarításkor nem hozzáférhető
részeket kiporszívózzuk, töröljük stb. A szoba egyéb textíliáit (függönyök,
sötétítők, ágytakarók és hasonlók) leszedjük, kimosatjuk, tisztíttatjuk,
elvégezzük a szőnyegpadló vizes tisztítását, ágybetéteket átforgatjuk,
kitisztítjuk, poratkátlanítjuk, fertőtlenítjük. Ha a nagytakarítás alkalmával
hibákat észlelünk a berendezésben, bútorzatban vagy bármelyik felszerelési
tárgyban, eszközben, jelezzük a műszakiaknak és a nagytakarítás ideje alatt
megjavíttatjuk.
A következő takarítási
féleség, amikor olyan szobát takarítunk, ahol vendég lakik, tehát a szoba
foglalt. A nemzetközi gyakorlatban a vendégszobák takarítása többnyire
napközben, főként délelőtt zajlik. Szálláshelyfajtától is függ, mikor melyik
időszak a legalkalmasabb erre, mikor nem zavarjuk a vendégek pihenését a
tevékenységünkkel.
Ilyenkor is
alapszabály, hogy minden szobába minden nap bemegyünk, kivéve, ha ezt a vendég
külön kérés alapján nem óhajtja. Erre szolgál az a kis kilincsre akasztható
táblácska, amelyet a szobában helyezünk el és „Ne zavarjanak”szöveget
tartalmaz. Ha ezt a vendég a szobaajtajára kívülre a kilincsre kiteszi, akkor
ezt tiszteletben tartjuk, de mindenféleképp próbálunk vele kapcsolatot
teremteni, hogy legalább az alapvető dolgokat elvégezhessük, úgy, mint hulladék
eltávolítás, textília csere és egyebek.
Vannak esetek, amikor
a vendég kifejezetten kéri, hogy takarítsunk (akár naponta többször), ilyenkor
szintén egy kis táblácskával jelezhet, vagy szóban. A „Ne zavarjanak” tábla
hátoldalára szokták azt a szöveget elhelyezni, hogy „Takarítást kérek” és
szintén kiakasztják a szoba ajtajának külső kilincsére. Ha ilyet észlelünk,
mielőbb sort kerítünk a szoba rendbetételére.
Ha tehát a
foglalt/lakott szobát szeretnénk takarítani, lehetőleg olyankor tegyük, amikor
a vendég nem tartózkodik a szobájában. Gyorsabban haladunk és a vendégnek sem
okozunk kellemetlenséget. Sok vendég feszélyezve érzi magát, ha munkatársunk
dolgozik, mialatt ő a szobájában tartózkodik.
A takarítást egy rövid
ellenőrzéssel kezdjük, áttekintjük, minden rendben van e szobában, esetleg nem
történt e valami rendkívüli. Gondolhatunk például arra, hogy valamelyik berendezési
tárgy megsérült, foltos lett a fal, vagy bármi. Ha ilyet észlelünk, azonnal
értesítjük a műszakban dolgozó vezetőt, és ha a vendég a szálláshelyen
tartózkodik, akkor őt is.
Végezetül az a fajta
takarítás maradt, amikor a vendégszoba foglalt volt és abból a vendég
elutazott. Korábban szóltunk arról, hogy a szakmában elterjedt gyakorlat
szerint a vendégnek a szobát legkésőbb az elutazás napján 12 óráig el kell
hagynia.
Mivel kezdjük a foglalt szoba takarítását?
Ha foglalt/lakott
szobát szeretnénk takarítani, lehetőleg olyankor tegyük, amikor a vendég nem
tartózkodik a szobájában. Gyorsabban haladunk és a vendégnek sem okozunk kellemetlenséget.
Sok vendég feszélyezve érzi magát, ha munkatársunk dolgozik, mialatt ő a szobájában
tartózkodik.
A takarítást egy rövid
ellenőrzéssel kezdjük, áttekintjük, minden rendben van e szobában, esetleg nem
történt e valami rendkívüli. Gondolhatunk például arra, hogy valamelyik berendezési
tárgy megsérült, foltos lett a fal, vagy bármi. Ha ilyet észlelünk, azonnal
értesítjük a műszakban dolgozó vezetőt, és ha a vendég a szálláshelyen
tartózkodik, akkor őt is.
Abban a szobában,
amelyikben vendég lakik az átlagosnál is körültekintőbben kell eljárnunk. Ott
ugyanis a vendégek használati tárgyaival is találkozunk, melyekre szinte jobban
kell vigyázni, mint a saját eszközeinkre. Ráadásul gyakran széjjelhagyják
azokat, így megnehezítik a szobaasszony munkáját. Sok vendég nem szívesen
fogadja, ha az ő tárgyait és ruhaneműit munkatársaink összerendezik, vagy
helyére teszik. Ettől függetlenül a takarítás alkalom arra, hogy ne csupán
takarítsunk, hanem rendet is tegyünk és tartsunk a szobában. Fel kell készülni
a váratlan szituációkra is, mert ahány vendég, annyiféle szokás, kultúra
költözik be a szálláshelyre. Külön kell foglalkozni a manapság oly divatos
„házi kedvenc” témakörrel, mivel számos vendég magával hozza az utazás
alkalmával. Erre vonatkozóan a szálláshelynek rendelkeznie kell egy
útmutatóval, hogy egyáltalán beengedi e, a házi kedvenceket az üzletbe, ha igen
melyeket. Erről a munkatársakat tájékoztatjuk és az ilyen esetek kapcsán
alkalmazandó eljárási módot is meghatározzuk. Példának okáért, ha a szálláshely
beengedi a háziállatok köréből a kutyát, macskát, akkor azt szintén
szabályozza, hogy az üzlet mely részlegeibe (szoba, étterem, kávézó stb.)
vihetők be és milyen módon: póráz, szájkosár stb. Éppen ezért a legtöbbször a
házi kedvencek a szobában töltik idejük nagy részét, gyakran a gazdájuk távollétében,
pl. lementek reggelizni. A szobaasszony észlelve, hogy a vendég kiment a
szobából, megragadja az alkalmat, hogy amíg reggelizik, azalatt rendbe teszi a
szobát, hogy mire a vendég visszatér, már a kitakarított állapotot találja.
Amikor viszont benyit a szobába, ott találja a házi kedvencet, aki nem
feltétlenül fogadja barátsággal. Az ilyen helyzetekre nem felkészített
munkatárs gyakran pánikba esik és egyéb kellemetlen következmények is kialakulhatnak,
mint például baleset.
Mi az első teendő, amikor olyan szobát takarítunk, amelyikből a vendég kijelentkezett?
Az utazó szobák
esetében is ellenőrzéssel kezdődik a munkafolyamat. Főként arra fókuszálunk,
meg van e minden berendezési és felszerelési tárgy (bútorzat, távszabályozó,
textíliák, poharak stb.), illetve a minibár (ahol van ilyen szolgáltatás)
készletben volt e fogyás. Eltérően a maradó vendég szobájának ellenőrzésétől,
ilyenkor még egy dolgot ellenőrzünk: nem hagyott e a távozó vendég valamilyen
tárgyat, ami az ő tulajdonát képezi, a szobában. Ezeket a tárgyakat nevezzük
talált tárgyaknak. Ha igen, akkor mielőbb értesítjük a gondnoknőt, vezetőt,
recepciót stb., hátha a vendég még a szálláshelyen tartózkodik és vissza tudjuk
neki adni. Amennyiben ez nem jár sikerrel, akkor a talált tárgyak kezelésére
vonatkozó szabályok szerint járunk el.
Ha mindez megtörtént,
akkor kezdünk hozzá a szoba takarításához, rendbe tételéhez a korábban
elsajátítottak szerint.
Miben különbözik a nagytakarítás a mindennapos takarítástól?
Alapvetően abban, hogy
minden berendezési tárgyat kimozgatunk a helyéről, amelyet a napi takarítás
során nem. Ezeken kívül leszedjük és kitisztíttatjuk az egyéb textíliákat
(függöny, sötétítő, ágytakaró stb.). Elvégezzük a szőnyegpadló tisztítást,
átnézetjük a bútorzatot és valamennyi felszerelési tárgyat a műszaki
részleggel.
Nagytakarítás után a
szoba mindig felfrissül, újjászületik egy kicsit, ez is a cél, hogy a szálláshely
szolgáltatás mindig olyan legyen, amit a vendég örömmel és jó érzéssel fogad.
Mit jelent a vezérkulcsos zárrendszer?
Azon szálláshelyeken,
ahol hagyományos kulcsos rendszer működik, speciális zárrendszereket
használunk, praktikus okok miatt. Ahhoz, hogy a szobaasszonyoknak, gondnoknőnek
és más egyéb személyzetnek ne kelljen adott esetben több tucat kulcsot
használni a munkája során, kialakítják az üzlet saját fő-, vezérkulcsos rendszerét.
Ez a következőképpen működik: meghatározott számú zárbetétet, - például ha az
egyik emeleten lévő ajtók száma 30 db, akkor 30-at – úgy gyártanak le, hogy
mindegyik zárat külön kulcs tud nyitni, de gyártanak hozzá egy főkulcsot is,
amelyikkel valamennyi ajtózár nyitható. Ezt meg lehet tenni akár emeletenként,
részlegenként, vagy tetszőleges számú zár esetében. Ennek segítségével a
szálláshely takarító munkatársnak elegendő egy főkulcs az adott emelet összes
ajtajának kinyitásához. Gyártható továbbá vezérkulcs is, amelyik az üzletben
lévő összes zár nyitására alkalmas. Ezeket többnyire a vezetők használják,
mivel bár nagyon hasznos és praktikus rendszerről van szó, ugyanakkor nagy
felelősséget is jelent. Ezért mindenhol házi szabályzatban rögzítik, hogy fő -
és vezérkulcsok nem vihetők ki az üzletből, illetve aki kap ilyen kulcsokat, az
aláírásával elismeri azok felelős használatát.
Egy üdülőhelyen szezonálisan működő szálláshely vendégszobái terasszal is rendelkeznek. Mi a teendő a terasz bútorzatával, amikor szezon végén bezár az üzlet?
A feladat helyes megoldásának menete és a
várt eredmény:
A teraszról a mobil
eszközöket eltávolítjuk, az idényjellegű bútorzatot a szezont követően nem a
szoba külterületén tároljuk, hanem „téliesített” formában raktárakba helyezzük
éppen azért, hogy ne károsodjanak az időjárás okozta behatások következtében. A
téliesítés azt jelenti, hogy a tárgyakat tiszta állapotban és lehetőleg úgy
csoportosítjuk, hogy a legkisebb helyet foglalják el (napozóágyakat összehajtva,
asztalokat, székeket összeforgatva stb.) a tárolás alkalmával. Ha szükséges
leterítjük, vagy valamilyen védőfóliával és hasonló anyaggal leterítjük.
Melyek a legelterjedtebb ágyazási eljárások?
Tradicionális
(hagyományos) ágyazás:
Az ágyra lepedőt
terítünk (de előtte különféle kiegészítőket is lehet, mint például alátét),
majd arra a párnát, takarót és egyéb textíliákat. A takarót huzatba helyezve, a
szálláshely sztenderdje szerint terítjük az ágyra.
Nagy szobaszámmal és
férőhellyel bíró szálláshelyeken viszont elterjedt az úgynevezett amerikai
típusú ágyazás. Az ilyen ágyazásnál a
takarót nem húzzák be huzatba, hanem azt egy lepedőre ráhelyezve ráterítik az
ágybetétre felterített lepedőre és ez a lepedőbe hajtott takaró szolgál
takarózásra oly módon, hogy a széleit aláhajtják az ágybetétnek. Gyakran
takaróként plédet, vagy egyéb könnyű, szintetikus takarót használnak, hiszen
egy vastagabb változatot nehéz lenne a lepedővel együtt behajtani az ágybetét
alá. Ez a típusú ágyazás nagyon sok vendég számára szokatlan, nem kényelmes,
ezért az ágyra még egy összehajtott plédet is elhelyeznek arra az esetre, ha a
vendég fázna a viszonylag vékony „takaró” alatt.
Mire kell legjobban figyelni a közösségi terek takarításánál?
A közösségi terek
takarítása során, fentieken túl legfontosabb a balesetveszélyre figyelni nem
csupán a saját, hanem a vendégek testi épségét illetően. Éppen ezért fokozottan
figyelünk a csúszásveszélyre, ezt erre a célra használt figyelemfelkeltő
táblával is jelezzük, valamint minden olyan balesetet okozható eszközre,
amelyet a munkavégzés során használunk: porszívó vezeték, seprűk, vödrök stb.
Gondoljunk arra, hogy a szálláshelyen gyerekek, idősek, esetleg mozgásukban
korlátozott képességű vendégek számára nem feltétlenül egyértelmű, hogy ők erre
is odafigyeljenek, ezért tevékenységünk során nekünk kell - megelőző jelleggel
- minderre felkészülni.
A takarítás folyamata
(időbeni ütemezése, sorrendisége és fajtája) attól függ, mely közösségi teret
takarítjuk, illetve milyen mértékű annak a takarítási igénye. Egy szállodai
hallban lehet, hogy reggel elegendő felseperni és törölgetni, de egy őszi esős
délután egy csoport érkezését követően fel is kell mosni. Hasonlóan a
vendégszobák takarításához a tervszerűség elengedhetetlen, ami az eszközök
összekészítését illeti. Szerencsés eset, ha több munkatárs dolgozik egyszerre,
ezáltal rövidebb idő alatt végezhetnek, mivel a közösségi terek többségében
(folyosók, lépcső, hall stb.) szinte állandó a vendégmozgás. Az olyan
helyiségek esetében, mint konferencia terem, különterem stb. amelyek csak
bizonyos időszakokban használatosak, könnyebb ütemezni a munkát és
zavartalanabb, mivel lehatárolt munkaterületről van szó.
Mutassa be a takarító tevékenység végzése kapcsán a diszkréció szerepét!
A szálláshelyeken
történő munkavégzés szempontjából a legfontosabb, hogy tevékenységünket
próbáljuk meg szinte „észrevétlenül”, de legfőképpen a vendégek nyugalmának
zavarása nélkül végezni. Éppen ezért szakmánk alapelvei között első helyen
szerepel a diszkréció. Lehetőleg minimális zajjal, tapintatosan és a lehető
legkörültekintőbben dolgozzunk, mert a szálláshely - legyen az szálloda, vagy
egy kis panzió - alapfunkciója a vendégek zavartalan pihenésének biztosítása. A
gyakorlatban például mindez úgy történik, hogy reggel 8 óra előtt, de
üdülőszálláshelyeken ez lehet 9, esetleg 10 óra is, nem végzünk olyan munkát,
ami jelentősebb zajhatással jár. Ilyenek a porszívózás, szőnyegtisztítás stb.
Ezeket a munkákat később végezzük, ha már meggyőződtünk arról, hogy azzal nem
zavarunk senkit. Ha az egyik szobaajtón látjuk a „Kérem, ne zavarjanak” táblát,
akkor annak a szomszédságában lévő szobák takarítását hagyjuk utoljára, vagy
halasszuk későbbre.
Mindezen túl a
folyosókon való mozgást, egyéb munkavégzést is ennek figyelembe vételével
végezzük és nagyon fontos, hogy valamennyi munkatárs (karbantartó, kisegítő,
felszolgáló stb.) figyelmét szintén ráirányítsuk ezek fontosságára.
Ismertesse a hagyományos ágyazási eljárást!
Az ágyazás műveletsora
a szálláshely által meghatározott rend
szerint zajlik, az ágyazást végző munkatársak általában a gyakorlottabb dolgozók. Nem elég pusztán arra gondot fordítani,
hogy a textíliák kifogástalan tisztasági
és minőségi állapotban legyenek, de
egy szépen felágyazott ágy esztétikailag
is pozitív benyomásokat kelt a vendégben. Ugyanakkor egy gyűrött,
kesze-kusza ágy nem feltétlenül bizalomgerjesztő, sőt inkább a rendetlenség
érzetét kelti
Az ágyra, ágybetétre lepedőt
terítünk (ezt megelőzheti valamilyen alátét), majd arra helyezzük a párná(ka)t, takarót és egyéb kiegészítő
textíliákat, végül a „Jó éjt” desszertet és az ágytakarót.
Milyen feladatok vannak egy wellness részleg takarításakor?
A wellness részlegeken
a textília igény jóval nagyobb, mint a többi szolgáltató helyen. Erre a reggeli
munkakezdés előtt érdemes alaposan felkészülni. Nem csupán a megfelelő mennyiséggel,
hanem a használt textíliák naponta többszöri elszállításával, beraktározásával.
A wellness szolgáltató
részleg takarítása naponta, időszakosan, vagy nem előre ütemezett időben
történhet. Ezen a munkaterületen különösen fontos az elővigyázatosság, hiszen a
csúszásveszélytől az érintésvédelemig számos veszélyforrás megtalálható. A
páraképződés miatt pedig a levegő szennyezettségi fokának felügyelete
hasonlóképpen fontos tényező.
A napi feladatok
sorába tartozik a helyiség/ek padozatának, felszerelési és berendezési
tárgyainak tisztítása, törölgetése, fertőtlenítése, illetve a vizes részek
(jakuzzi, medencék stb.) vízminőségének ellenőrzése, kezelése.
Takarításkor
hasonlóképpen - amint azt a vendégszobák vizesblokkjainak takarításakor
megismertük - járunk el a felületek vonatkozásában, azzal a kitétellel, hogy a
helyiségek levegőjének magas páratartalma miatt az oldalfalak vízkőtelenítése
és áttörlése gyakrabban szükséges. Ennek hiányában - akár milyen jó a helyiség
légtechnikája - könnyen előfordulhat elvízkövesedés, vagy penészképződés.
További szempont a takarítási tevékenységnél, hogy ellentétben a szobai
fürdőszobákkal a közösségi szolgáltató részlegeket sok vendég használja és nem
mindenki egyformán (rendeltetésszerűen). Ebből következően még fontosabb az
állandóság.
A terek padozatára
kerülő bármilyen víz csúszásveszélyes és balesetet okozhat, ezért ennek
feltörlésére folyamatosan figyelmet kell fordítani. Különösen veszélyes az
úgynevezett „pangó” víz, amely a balesetveszélyen túl egészségügyi kockázatot
is jelent.
Hogyan tervezné meg egy panzió egy hetes tisztítószer igényét?
A takarításhoz szükséges tisztító és egyéb szerekből a napi
szükségletnél nagyobb készletet tartunk, felkészülve a váratlan helyzetekre is.
Alapvető szempont a szobák számának és a közösségi terek nagyságának felmérése,
szobák esetében a vizesblokkok
takarítási igényének meghatározása. Befolyásoló tényező, milyen tisztítószereket használunk,
például koncentrátumok, illetve milyen
gépekkel dolgozunk.
Nagyon figyelünk a gazdálkodási szempontokra és a hatékony tisztítószerek alkalmazására.
Befolyásoló tényező a raktárak
kapacitása, esetleg a különleges
elbánást igénylő felületek, bútorzat,
eszközök.
Mikor és hogyan végezzük a szálláshelyen a nagytakarítást?
Nagytakarítást
egyrészt az évszakok, változásakor, illetve rendkívüli események bekövetkezte
(elázott a szoba, a vendég összekoszolta a falat és festetni kell stb.) után,
vagy felújítás, esetleg nagyobb karbantartás után végzünk a vendégszobák és az
egész szálláshely esetében. Ilyenkor kimozgatjuk a helyéről a bútorokat, a
mindennapos takarításkor nem hozzáférhető részeket kiporszívózzuk, töröljük
stb. A szoba egyéb textíliáit (függönyök, sötétítők, ágytakarók és hasonlók)
leszedjük, kimosatjuk, tisztíttatjuk, elvégezzük a szőnyegpadló vizes
tisztítását, ágybetéteket átforgatjuk, kitisztítjuk, poratkátlanítjuk,
fertőtlenítjük. Ha a nagytakarítás alkalmával hibákat észlelünk a
berendezésben, bútorzatban vagy bármelyik felszerelési tárgyban, eszközben,
jelezzük a műszakiaknak és a nagytakarítás ideje alatt megjavíttatjuk.
A minibár hűtőket leolvasztjuk,
fertőtlenítjük, ellenőrizzük a készletek szavatossági idejét. Ha olyan
termékeket találunk, amelyeknek a szavatossági ideje hamarosan le fog járni,
kivesszük és átadjuk a vendéglátó részlegnek, hogy használják fel. Nem várjuk
meg, amíg lejár a szavatossági idő, hiszen az ilyen árucikkeket még érték
csökkent módon sem szabad forgalomba hozni. Szükség szerint a megújítjuk a
szoba egyéb alkatrészeit. A legújabb minősítési rendszer tartalmazza a
matracok, ágybetétek vegyszermentes mélytisztításának elvégzését. Ez a folyamat
hőkezeléses eljárás, melynek során nedvesség nem képződik és nem is marad
vissza, így az atkák elpusztulnak, további szaporodásuk ellehetetlenül.
Nagytakarítás után a szoba mindig felfrissül, újjászületik egy kicsit, ez is a cél, hogy a szálláshely szolgáltatás mindig olyan legyen, amit a vendég örömmel és jó érzéssel fogad.